torsdag 14 april 2011

Allt för att utrota hungern kampanjen



På söndag är sista dagen för insamlingen av Allt för att utrota hungern.

Varje morgon går miljontals barn hungriga till skolan, inte bara utomlands utan även i Sverige går barn hungriga till skolan för att det inte fanns några pengar till mat hemma. Hungern gör det svårare för dem att koncentrera sig. Och den påverkar inlärningen. Människor som är undernärda blir oftare sjuka, har svårt att följa utbildningar och hela samhällets ekonomi hämmas. Och omvänt – människor som kan äta sig mätta blir friskare och kan både förbättra sina egna liv och bidra till samhällets utveckling, både utomlands och i Sverige. Mat är både ett av människans mest grundläggande behov och en mänsklig rättighet. Hela världen, Svenska kyrkans internationella arbete antar utmaningen att stå på de hungrigas sida. Alla hungrigas sida.

Jag lämnade in min bössa igår, jag har lagt pengar i min pappersbössa varje måltid som en del av min fasta. I går lämnade jag in mitt bidrag till Allt för att utrota hungern, vad har du bidragit med?



Hela världen, Svenska kyrkans internationella arbete är möjligt tack vare gåvor. Plusgiro: 90 01 22-3, bankgiro: 900-1223. Du kan också SMS:a ordet HUNGER till 72 950 och bidra med 50 kronor till Svenska kyrkans internationella arbete. För att läsa mer om fastekampanjen som tar slut på söndag då det är Palmsöndagen så kan ni läsa på Svenska kyrkans hemsida.

Inga kommentarer: