fredag 12 augusti 2011

hemma igen

Vi kom hem från Serbien i måndags, det har varit 10 helt underbara och annorlunda dagar som hade ett helt fantastiskt slut vilket jag ska återkomma till förhoppningsvis i helgen.
Det var många starka upplevelser i Serbien och jag kommer att lägga in kort och skriva kortfattat om det men till en början kan jag summera veckan med: klosterbesök, shopping, bad, bergsvandring, klosterbesök, andaktsnärvaro, mer shopping och bad.
Den här veckan som vi har hunnit vara hemma har gått oerhört fort och det var inte direkt så roligt att komma hem från 35 graders värme till hällregn och 14 grader, igår var det dessutom bara 10,3 med hårda vindar och regn, kul NOT! Från att ha sett solen varje dag till att inte alls se den på 4 dagar är en omställning.
De här dagarna här hemma har jag jobbat och flyttpackat, igår gick första flyttlasset till nya bostaden, tack och lov är det inte så långt bara 150 meter på ett ungefär, sen har jag skrivit gudstjänster då jag vikarierar för prästerna i helgen, det ska bli skoj men det är väldigt nervöst. Jag har aldrig haft en stor söndagsgudstjänst förrut, bara den lilla på ålderdomshemmet och sedan lördagarna och tisdagarnas gudstjänster, ska bli superskoj men som sagt nervöst.
OM 2 timmar ska jag till barnmorskan! Jippi mitt vecka 25 besök är äntligen här! att bäbis lever det både ser och känner jag. ibland känns det som om han eller hon tar i för kung och fosterland och sparkar så det gör ont, hur ska det bli om 10 veckor när den är ännu större? men visst är det mysigt :D

2 kommentarer:

Anna sa...

När jag väntade M så blev sparkarna mildare mot slutet. Det var som att hon inte riktigt fick plats att ta sats och ta i ordentligt. Hoppas att det blir så den här gången också och att det blir likadant för dig ;)

Anna sa...

Hallå Ika!
Det var ett tag sen du uppdaterade. Håller tummarna för att allt är bra med dig och bebisen och att det antingen är bloggtorka eller internetstrul som gör att du inte uppdaterar.