fredag 29 juli 2011

resfeber

kände mig så himla lugn och avslappnad i går för ovanlighetens skull. Vi var ner på stan på morgonen och fixade hundmat, växlade pengar och köpte saker vi måste ha med oss, på eftermiddagen åkte vi in till Malmö och hade picknick med familjen, "usafolket" dvs A´s syster som bor i Usa och hennes dotter åker hem på lördag och vi ville umgås lite till med dem, blir ju inte så ofta som man ser dem när de bor så långt bort. Hursom så kl 16 sedan så åkte jag vidare till L som bor i Malmö och där lämnade jag av Edith Piaff, hon ska bo hos L och hennes 2 chihuahua killar när vi är på semster. På sena kvällen sedan satte vi oss och spelade kort med S och umgicks med honom, som faktiskt visade på att han ångrar att han sa att han inte vill följa med, hursom så sa vi att vi packar det sista på morgonen idag.
vad händer sedan kl 02 inatt? jag vaknar i panik, först inbillar jag mig att bäbis inte rör sig men sen framför allt så shit vi har verkligen inte packat klart hur ska vi hinna före kl 11 idag= vi har ju 1000 andra saker på morgonen som ett kort möte på stan och sedan lämna hanhundarna.. ja ni hör ju min resefeber hade kommit! Så jag gick upp och åt lite mat och satte mig i soffan en stund för att lugna ner mig lite, väl där slog det ju inte fel, jag somnade och vaknade sedan kl 06,30. jag kommer troligen att vara helt slut när vi kommer fram till Serbien ikväll, hoppas på att kunna sova lite på planet även om det bara blir drygt en timme.
Jag vet inte hur mycket jag kommer kunna blogga de närmaste dagarna men något inlägg ska jag nog hinna med mellan kyrkobesök, klosterbesök, shopping, badande och plugg.
Om inte annat så hörs vi igen den 9 augusti

Inga kommentarer: