onsdag 23 april 2014

Hej igen!

Jag har länge känt att jag vill ta upp bloggen igen men övervägt om jag har tid eller inte, ja sidan vann med 52%.

i januari blev jag mamma till en liten pojke, prins O, ja liten och liten var han inte direkt, 51 cm lång och vägde 4280g! En kopia av B till utseendet var det som kom ut.  förlossningen gick bra, det blev kejsarsnitt den här gången, kändes lite märkligt men oj så skönt det var efteråt, hade inte alls ont, iaf inte om man jämför med hur det var efter förra förlossningen. Det jobbigaste efter denna förlossning var nedräknandet av dagar tills jag fick börja träna igen, till sist kom 8 veckors dagen och godkänt stämpeln av barnmorskan och jag gick direkt hem och snörade på mig mina löparskor!

Förra året när vi tränade inför midnattsloppet så skämtade vi lite om att vi skulle springa Trelleborgs klassikern år 2014, efter midnattsloppet bestämde vi att vi skulle göra detta, lite halvpanik blev det ju ju mer höggravid jag blev, jag sprang mina sista steg i december. En av mina lagkamrater opererade foten veckan efter jag födde barn så ingen av oss trodde att vi skulle hinna komma i form eller iaf i så god form att vi lyckas ta oss i mål på första loppet. Nu är vi iof inte där ännu, det är en vecka kvar men i lördags var vi i bokskogen och sprang 20,36 kilometer och det kändes riktigt bra även om jag önskade att det fanns hiss under sista kilometern.

iaf Trelleborgs klassikern är 3 lopp under året, det första är en halvmara (21 kilometer) den 3 maj, sedan är det ett 10 kilometers lopp i augusti och avslutar med ett 8 kilometers lopp på nyårsafton. Vi är riktigt taggade för detta och målet med första loppet, halvmaran om 1 vecka, det är att ta sig i mål innan de stänger målgången vilket de gör efter 3 timmar.

ja annars då, jo prinsessan B växer, hon blir 2,5 i maj, tiden går så fort, det är en rolig ålder nu, utveckling varje dag, just nu är det mycket " ja just det..." och " mamma vet du vad" , sen pratar hon väldigt mycket engelska och finska också. Inte alls avundsjuk på Prins O förresten, och han växer, har redan hunnit bli 3 månader stor! Prins O utvecklas enormt även han för varje dag, har hunnit glömt bort den här fasen, fick för mig att det var från spädbarn direkt till B´s 2 års fas, fanns det en lång tid där emellan?

ikväll har jag varit på syjunta med 2 "nya" väninnor, fast vi syr inte, H har kurs för mig och J i scrapbooking, det var första gången för mig idag och det var kul, lite annorlunda mot det jag brukar syssla med, så på våra syjuntor så syr vi inte, iaf inte i nuläget, vi scrapbookar även om sy och sticka är mer åt mitt håll egentligen.

Inga kommentarer: