måndag 5 maj 2014

halvmaran och vårruset avklarat

i lördags sprang jag ju mitt livs första halvmaraton! shit så underbart det var! jag är så stolt över mig själv att jag klarade av det och att det bara var huvudet som sa åt mig på de 2 första kilometrarna att detta är jobbigt, fysiskt var det inte alls så jobbigt!

MEN efteråt, igår och idag är benen trötta och säger aj aj. jag körde lite intervaller igår med "gå sakta jobb gå" för att få igång benen lite, idag skulle jag ju nämligen springa vårrusets 5 kilometer. dessa 5 kilometer kändes alldeles lagom idag ska jag tala om!

Men tänk för ett år sedan tyckte jag och mina 2 lagkamrater att 5 kilometer var jätte långt och vårt enda mål på vårruset var att försöka springa hela vägen, ir år var målet att springa under 30 minuter! vilken skillnad! jag har så stolt över laget.

Nu ska benen på vila lite, det blir bara långa promenader fram till helgen, sen ska jag börja lägga mer energi på intervall träningen, jag har distanserna, jag har konditionen men jag måste få fart i benen för att kunna förbättra tiderna. Målet är midnattsloppet i september på 55 minuter

Inga kommentarer: