måndag 24 januari 2011

Det här med Facebook och alla sociala medier

Jag vet att det är länge sedan jag bloggade sist. Jag ska bli bättre på det igen.
Jag har haft en period, inte så lång kan tyckas, där jag varit borta både från
Facebook och bloggen.

Det här med Facebook. Jag har kommit fram till att tack vare eller pågrund av alla
socialamedier som finns, facebook och alla andra chattsidor som finns så har man inte
längre något privaliv. Alla människor som använder sig av dessa sidor är offentliga,
För utan både facebook och bloggen så hade jag iaf inte delat mitt privatliv med 545 andra människor, bloggen ännu fler. Jag tror att man måste bestämma sig. Hur offentlig vill jag vara?

Min blogg kommer bara att handla om 4 saker hädanefter: Sport och träning, hälsa, hundarna och allmänna filosofiska tankar. och facebook. Det folk inte tänker på att skriver man på väggen så kan alla andra läsa det. Många gånger så glöms saker och ting bort,. man tror bara att det är jag och den hon/han som läser detta och man går in i en diskussion som i efterhand inte visade sig vara så smart att det var öppet så att alla ens facebookvänner och facebookvännernas vänner kan läsa det. jag har tagit bort informationen om mitt privatliv, vem har med det att göra? visst blir man gravid känner man sig som den lyckligaste människan i hela världen och vill dela med sig det till alla kan jag tro, jag delar ju med mig av mina resultat med hundarna och mitt jobb. Som när jag ska träffa världens bästa konfirmander, mina egna. men jag skulle aldrig som jag sett vissa göra bråka via min facebookstatus, det känns lite patetiskt? Eller vissa saker som någon skriver i sin facebookstatus kanske faktiskt sårar en annan människa och mobbing har tagits till en ny nivå.

Kanske känner jag så här för att jag de senaste månaderna har upptäckt det negativa med både bloggvärlden och facebookvärlden?

Inga kommentarer: