torsdag 6 januari 2011

Världens bästa jack daniels


Så var my dog utställningen i göteborg avklarad. En utställning jag ska ha samtliga hundar med till nästa år och även ställa båda dagarna.

I år var dock bara lilla jack daniels med och han kom 2a i sin klass! Dock utan hp och det var endast mitt fel att han inte kom 1a. Hade jag rakat ner framtassarna 5 cm till så hade hunden vunnit sa domaren så en läxa till mig alltså. Lillkillen skötte sig utmärkt! Kritiken blev:
Nice head, nice expression. Good shape, good topline. Good movement. Too much coat om front legs.

Jag är super nöjd med lillkillen som bara är 7 månader och skötte sig galant och exemplariskt på sin första riktiga utställning ( har bara varit på en liten, liten för 3 månader sedan innan) framtiden är lovande för denna lilla superstar

Inga kommentarer: