lördag 1 januari 2011

Gott nytt år


Gott nytt år på er kära läsare!
Jag har ju aldrig riktigt förstått det här med att festa på nyårsafton och lägga massa pengar på fyrverkerier och raketer, kanske är det för att jag har massa djur som inte är så överförtjusta i raketer och fyrverkerier även om det bara är en av mina tre hundar som är rädd för dom och ingen av katterna bryr sig heller. trots detta har jag aldrig varit så förtjust i att festa på nyår och tar max 2 glas rödvin och lite champange, om jag ens gör det och det hör inte direkt till vanligheterna det heller.
Nåja klockan har slagit över midnatt här i Sverige och det har varit år 2011 i 20 minuter här. Jag sitter och pratar med mina vänner i Peru på webcamen, Elvis och Jack sover lugnt i soffan och Edith den stackars flickan ligger och darrar under ett täcke under mitt knä. Hon är dock lugnare i år än vad hon var förra året men i år verkar Jack som jag är oerhört imponerad av dock ha gett henne lite lugnande effekt. jack som bara är 7 månader bryr sig inte ett dugg om fyrverkerierna och smällarna trots att han aldrig varit med om ett nyår förrut. Elvis var med mig på balkongen kl 00 och tittade på smällarna, precis som de 5 föregående åren!
nekj nu är det dags för mig att gå och sova,.
jag ska försöka att sammanfatta år 2010 under morgondagen, .2010 som vart ett väldigt händelserikt år på många sätt och vis, inte allra minst i februari månad.
Gott nytt år på er!

1 kommentar:

Pysse sa...

Gott nytt år på dig! Hoppas 2011 blir ett toppenår på alla tänkbara vis och lycka till med nya företaget! Kram