söndag 10 juni 2012

Dagen före dagen..

Idag har mest hela dagen gått åt till att förbereda inför OP imorgon bitti, men jag tog en lite paus från det och gick på dop, vi kunde tyvärr inte vara kvar på dopkalaset så länge för jag var sedan tvungen att gå hem och börja dricka Laxabon, mums så gott det var, eller inte.

Vet inte vad jag är mest nervös över för morgondagen, hur B ska klara sig med pappa i så många timmar (kan i vanliga fall inte ens lämna henne i pappas famn medan jag går på toaletten) eller för själva operationen. Just nu känns det mest att lämna B. Hon kommer ju att vara på sjukhuset så mycket som hon får imorgon MEN iaf, alla dessa timmarna utan henne? Både hon och jag är inne i en riktig ångestfylld separationsfas just nu.

Det är iaf skönt att det äntligen blir gjort nu, Operationen som skulle ske senast 3 månader efter förlossningen blir av, 6,5 månad efter, bättre sent än aldrig men det är ett helvete att behöva gå igenom allt igen, fast jag ser det så här: i augusti när min dotter är 9 månader gammal, då kan jag äntligen lägga förlossningen bakom mig och då kan jag bada med min dotter och förhoppningsvis umgås med henne utan massa smärta, under förutsättning att allt går som det ska imorgon förståss...

2 kommentarer:

Anna sa...

Håller alla fingrar och tår för att det ska gå bra i morgon och att du läker ihop snabbt och fint.

Har du funderat på att anmäla förlossningen? Inte för att det gör någon skillnad för dig, men för att de ska titta över sitt arbetssätt och så kanske en annan kvinna kan slippa lida som du?

ika sa...

Tack söta Anna.
Sjukhuset anmälde sig själva och vi har också anmält.