lördag 22 december 2012

Nu är det jul ut i vårt hus..

Nu är det jul ut i vårt hus & julen varar ända till påska & där emellan kommer fastan? Eller.... ??

Vi julpysslar & myser här hemma & det är så roligt att hålla på. Det är ju på något sätt Birgittas första jul oxå..eller första medvetna jul lixom, hon var ju bara knappt 4 veckor förra året, i år är hon nästan 13 månader & så medveten, hon gillar julen tror jag. Igår kväll satt hon på golvet ritade & la pussel sedan la Hon sig på golvet & rullade bland julklapparna.

Det blir en bra jul i år, jag har frågat barnen eller rättare sagt tonåringen "hur vill du ha det?, hur önskar du" & vi gjorde upp en plan med en kompromiss mellan honom & mig...Simon är ju hos oss fram till ca 1630 sen åker han till sin mamma &e där till annandagen, så har de alltid gjort & min man hade inga direkta traditioner innan jag kom in i bilden & han hade faktiskt aldrig kommit på idén att fråga Simon hur han ville fira, tror faktiskt att det är väldigt få föräldrar som frågar sina barn så inget ont om det.

Hursomhelst ligger lite efter i tidsschemat men planen är att hinna med att både baka pepparkakor, baka julgodis & göra julskinkan imorgon när jag kommit hem från jobbet. Har julpyssel & julfika med konfirmanderna imorgon fram till 1230.

Oj vilket långt inlägg det blev med alla bilderna oxå...Jaja enjoy :)

Ja just det jag skulle ju säga det också att jag har en dotter som är väldigt klängig & de senaste 2dagarna har hon trivts väldigt bra i bärselen igen, hon vill sitta inåtvänd i den så hon kan mysa med mamma extra mycket, inget mig emot ....













1 kommentar:

Anna sa...

Det där med klängigheten känner jag igen! Måste vara en fas kring 13 månader för här har också bärselen åkt fram ;)