söndag 28 juli 2013

Semester!!

Om ca 1 timme, när vi packat in i Bilen och väckt de båda barnen, eller iaf Tonåringen så börjar vår roadtrip genom Sverige upp till Norra Finland. Vi ska övernatta i Hudiksvall och då tyckte jag att vi lika gärna kan knacka på hos Syrran i Järvsö istället och med hundögon fråga om de har 3 sovplatser för en natt, men nu åker de till Turkiet idag så den planen kommer nog inte fungera så bra, så vida vi inte tar flyget ner till Turkiet då?

Ja det här med packningen för 3 veckor, som vanligt har jag packat alldeles för mycket till både mig och B. Vi kommer inte ens att använda hälften av de kläder jag packat, tror bara jag hade behövt ta med våra onepice för det är nämligen de jag tror vi kommer gå runt med som små tomtar varje dag förutom när vi ska in till Civilisationen vilken inte lär ske för ofta eftersom närmaste by ligger 4 mil bort, därefter kommer nästa som är 11 mil längre norrut. Men jag ser fram emot det, komma bort och bara koppla av

Det mest spännande är dock denna Bilresa på 200 mil som vi har framför oss, dels för att få se hur Sverige faktiskt ser ut Norr om Sundsvall och sedan hur den lilla 1,5 åriga flickan ska klara detta, men hennes favoritböcker är packade och den bärbara dvdn är laddad med hennes favoritfilm: Pippi Långstrump (sedan har vi även med lite andra filmer om ut ifall att hon mot all förmodan skulle tröttna på Pippi)



1 kommentar:

iaz sa...

Trevlig resa och kör försikigt! Hoppas allt går bra =) kram