söndag 26 december 2010

Träningssugen.

Ligger i soffan och tittar på mitt nya favoritprogram. "i form med anna anka" , när man redan har sådan träningsabstinens som jag har så blir det ju inte ett dugg uppmuntrande att se detta och jag kom på mig själv att börja gråta. Om bara lunginflamationen och revbenenen kunde vara bra nu då så att jag kan dra på mig träningskläderna och dra ut i träningsspåret?
Jag kommer med andra ord inte ens att kunna springa nyårsloppet som jag hade tänkt mig!

Satt och kollade in träningslopp att anmäla mig till och vart sugen på att anmäla mig till ett halvmara på Gran Canaria i slutet av januari men inser att för det första tror jag inte att revbenen är helt läkta till dess och för det andra har jag tappat alldeles förmycket efter mina 5 veckor av sjukdom och slarv av mat och snask så att ta sig igenom ett halvmara i januari skulle bara bli ett lidande utan desslike. Så det blir till att satsa på något i slutet av mars istället? Skulle vilja ha en spark i baken av Anna Anka tror jag, fast först kanske jag ska bli frisk?

Julhelgen för min del har varit väldigt lugn och jag kan inte minnas när jag sov så här mycket sist och jag är oerhört glad att jag har hjälp med hundarna. 14 timmar natten till idag + att jag legat och sovit 2 timmar nu på eftermiddagen, likadant mellan julafton och juldagen. Var iväg och jobbade lite med några av fotbollskillarna i 2 timmar men insåg under dom timmarna att jag är inte lika pigg och frisk som jag trodde att jag var så det blir till att ta det väldigt lugnt ett tag till, iaf tills antibiotika kuren är slut. Imorgon ska jag dock med andra halvan av mina ungdomar på fotbollscup, de ska bli skoj. Sist jag var iväg på cup med dom ungdomarna så gick dom till semifinal, imorgon hoppas jag att dom tar sig helavägen till final!

Tänkte förresten lägga upp en liten film ikväll på bloggen när min Elvis Presley leker med sin nya leksak, han fick en radiostyrd bil i julklapp som han kan springa efter och ha sönder istället för damsugaren. Edith Piaff nöjde sig med pipleksaker i julklapp och Jack Daniels med sina tennisbollar.

nej nu ska jag gå tillbaka till soffan och krypa ner under min rosa fina Hello Kitty filt, ta lite mer hostmedicin och febernedsättande och sen drömma mig bort till gymmet eller löparspåret!

Inga kommentarer: