fredag 4 februari 2011

Tågtjatet


Alla tjatar om tåg till & från trelleborg hela tiden. Visst det skulle underlätta en del & trelleborg skulle kännas mer ihopkopplat med resten av skåne & världen. Men faktum är att idag har vi pålitliga bussar som går var 5 minut på pendlingstider, inte kommer väl dom att finnas kvar efter 2015? & inte heller lär tågen gå så ofta, inte ens dom få dagar på året som tågen behagar att gå i tid.

Förlåt mig trelleborg men jag kan bara välkomna tågen om bussarna får finnas kvar.
Nu jobbpendlar jag inte längre men de dagar jag nu åker på affärsmöten & väljer kollektivt så vill jag ha en kollektivtrafik man kan lita på & efter 6års jobbpendlande till kontoret i köpenhamn så vet jag att tågen är inte att lita på. Visst har det blivit bättre. Idag kom jag bara 23 minuter sent till ett affärsmöte i köpenhamn men då var det åh andra sidan fint väder också.

Inga kommentarer: