söndag 6 februari 2011

Bloggutmanad

Jag har blivit utmanad av Josefin , min gamla ridlärare och även en av mina stora idoler/förbilder när ja var i tonåren, att svara på några frågor:






-Hur länge har du bloggat?

Jag skrev mitt första blogginlägg på den här bloggen den 2 mars 2008.. det inlägget finns att läsa HÄR. innan dess hade jag en blogg jag började blogg på i mitten av 2006 som sedan lades ner för att starta den här.


-Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Det är en 15-20 stycken. jag har inte uppdaterat min blogglista som jag kanske borde göra kom jag på i skrivande stund.

-Av de bloggar du läser. Hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är personer som jag känner. Där finns även några "kändisar"sen läser jag andra "kändisbloggar" och ämnesbloggarna är olika träningsbloggar, hundbloggar och så även LCHF bloggar..

-Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tror jag absolut.


-Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag har absolut varit för privat i min blogg vilket det nu har ändrats på.

-I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Det kan jag inte riktigt svara på. Jag har engång i tiden startat bloggen för att få ur mig mina tankar och funderingar sen blev det mycket privat igen och nu försöker jag återgå till tankarna och funderingarna. Självklart gillar man kommentarer
-Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen?
Nej inte vad jag vet, dom flesta som jag tror läser min blogg känner jag sedan innan.

-Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?

Ja det tror jag. Det du bloggar om är inte privat, det är offentligt och det tror jag många gånger att flera glömmer bort. Vad är privat och vad är offentligt? Det är iof värre skadligt med facebook tror jag. Sen tror jag att många bloggerskor som vuxit sig stora kan få storhetsvansinne och då både ändra livstil och personlighet ganska radikalt.

-Hur ser bloggandets nackdel ut för dig?
Det har varit en del elaka och konstiga sms som skickats efter ett blogginlägg vilket nu mera gjort att jag inte är så privat längre på bloggen.

-Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
ja det tror jag abslout att jag gör.

Som alltid med en utmaning så ska den skickas vidare:
Jag bollar frågorna vidare till Martina och Ebba och Katharina

1 kommentar:

Josefin sa...

Kul att du ville svara Erica!
Trist att du fått negativa kommentarer på det du har skrivit... Jag tycker du skriver mycket bra och tänkvärt.

Tackar och tar emot och ber om ursäkt för att jag säkerligen på den tiden var drabbad av tillfälligt storhetsvansinne som du dock säkerligen var mer än tillräckligt smart för att förstå... ;-)

KRAM Jossan