torsdag 16 juni 2011

finally!

Det tog ju bara 5 veckor men nu fungerar vårt internet på datorn igen! kändes ju nästan som julafton när teknikern verkligen hade fått igång det den här gången! Detta betyder ju att nu kan jag börja blogga igen varje dag och slippa sitta med mobilen.

Jag fick en kommentar i Tisdags av en klasskompis till S:
- oj vad Erika har gått upp i vikt!
S svarade: mm vadårå?
- hon har ju fått värsta ÖL magen!
S svarade: ja jo men det är ingen öl mage???

I lördags kom förresten min lillebror ner och han ska bo hos oss i 3, 5 veckor medans han praktiserar hos A. Så roligt och man blir nästan lite bortskämd, inte van med att ha familjen hos mig så länge. Hursom så skjutsade han och jag in S till trafikverket i Malmö i Onsdags för S skulle skriva upp för Moppekörkortet och han klarade det, det var nästan så att jag ångrade att jag hade pluggat så mycket med honom de senaste dagarna, hans pappa får skylla på mig om det händer något. Nu är iaf S ute och kör med sin moppe hela dagarna och igår sa han "ni behöver inte köra mig till träningen, jag tar moppen". och även om vi bor 1, 5 minut gångavstånd från hans högstadieskola så tar han moppen dit sedan i onsdags, det måste kännas stort det här med moppe?

idag är jag hemma med vård av sjuk hund. Jack daniels har ögoninflammation och har fått en stor blåsa på sin bröstkorg, vet inte om han har bränt sig på brännässlor eller om det är ett insektsbett? I morgon får han visa upp det för veterinären.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till bebis! Vem är S?

ika sa...

tack så mycket.
S är min 15 åriga bonusson.