söndag 16 juni 2013

Hemma match & borta match

Så äntligen löper Jack Daniels fästmö & i helgen var det så dags för dejt. Det var sedan länge bestämt att Jack Daniels skulle följa med tiken hem även om SKK rekommenderar att tiken inackorderas hos hanhunden. Jag har dock ingen möjlighet att sköta en parning här hemma just nu så därför bestämdes det att Jack skulle med tiken hem.

Jag var dock väldigt osäker på detta & sa att jag tror det är bättre att vi gör sim förra gången, att ni åker emellan. Jack har ju varit med om väldigt mycket de senaste 4 månaderna, tänker då främst på att han blivit ensamhund & gått från lägst i rang till ensam & flockledare..hursomhelst tikägaren var väldigt bestämd Jack Daniels skulle med dom hem!

Så kom de igår, tiken han knappt innanför dörren förrän parningen var fullbordad, sen åkte de hem med Jack & en parning fullbordades direkt, sen kom kvällen & natten & det jag trodde, Jack blev orolig & hade suttit vid ytterdörren & ylat, han ville hem. Så kl 07 imorse fick jag ett samtal & vi fick omorganisera hela dagen & åka & hämta den olyckliga hanhunden...det hann dock bli 1 hemma match & 2 borta matcher så nu hoppas vi det kommer små mini Jack Daniels om 63 dagar  

Inga kommentarer: