söndag 2 mars 2008

ny blogg

Då har vi skapat en ny blogg efter alla omständigheter med den förre och jag ska nu våga mig på att blogga igen.

Denna gång tänker jag dock dra mig för att blogga så mycket om det politiska, iaf de som väcker så starka åsikter så man blir hotad. Det har varit ganska äckligt, men skam den som ger sig! 

Varför heter då bloggen Ika i rutan? Jo för att det är vanligare att man tilltalar mig Ika än Erika och uppkomsten av detta är efter Tv programet Ika i rutan. Någon tyckte att det lika gärna kunde varit jag som var Ika i rutan och därefter blev namnet Ika ett vanligt tilltal till mig och nu ett givet namn på bloggen.
 För den som inte såg tv programet Ika i rutan som hade premiär på SVT i slutet av 1980 talet så finns det en del klipp att se på You Tube.




Inga kommentarer: