tisdag 19 februari 2013

Chiafrön

Alltså chiafrön ska ju vara det nya undret, 1msk chiafrön & du är pigg hela dagen, förutom det även mätt om man tar den där shotsen med chiafrön, honung, lime & olja på morgonen....

Nu har jag visserligen inte smakat shotsen ännu men har haft en matsked i min smoothie ( bestående av frukt & valnötter) men jag måste säga att jag är besviken, efter att ha letat i varenda affär efter detta under frö så hittade jag det tillsist på icamaxi & då har man förväntat sig mer. Igår var jag lixom både trött & hungrig bara 3 timmar efter intaget...besviken var ordet!

Hampafrön däremot är något att rekommendera, för det är så att under de veckorna jag jagade efter chiafrön så åt jag hampafrön istället & dom gav både energin & mättkänslan som jag var ute efter.

Det är nämligen så här de dagar jag jobbar som idag 12-17 Så har jag 30 minuters rast & då vill jag få i mig något som både mättar & ger energi speciellt nu när det är tänkt att jag ska gå från gymmet direkt till jobbet på sådana här dagar, då rekommenderade coachen mig att prova chiafrön men som sagt jag är besviken på dom iaf än så länge så när dessa 170g tagit slut återgår jag till mina hampafrön

Inga kommentarer: