torsdag 21 februari 2013

Mitt nya andra hem

Efter månader av velande och övervägande fram och tillbaka är det så äntligen bestämt vilket gym som ska bli mitt andra hem under våren och det var tillsist ganska enkelt att bestämma sig.

Jag ville egentligen träna på fame Fitness and Wellnes som ligger väldigt nära mig, dom har både självständig träning men mest gruppträning och de pass jag skulle vilja gå på MEN tiderma passar inte riktigt mig och de pass som ligger på de tider jag kan, ja då måste jag välja bort mina träningsrundor med Annika vilket jag inte vill, jaha då var frågan, köpa månadskort där iaf och träna de 3 dagar i veckan som jag och Annika inte tränar tillsammans? men då blir det ganska dyrt...

alternativ 2 var att börja på Friskis och Svettis igen men samma sak där, träningen ligger på kvällarna...

Och hela grejen med att ta ett jobb där man slutar när man går ut från butiken och då är ledig till nästa dag var ju att jag skulle få både mer tid med vännerna, hundarna och framför allt familjen, nu när A börjar jobba i Trelleborg dessutom så kommer vi ha väldigt mycket tid med varandra och barnen, så mycket tid tillsammans har vi aldrig haft under de här åren vi levt ihop..

jaha då återstår alternativen, börja på ett gym inne i stan som nästintill ligger runt knuten till butiken eller enbart köra kondition ute som jag gör nu? Men jag börjar få ont i ryggen och axlarna igen så jag måste börja styrketräna vilket då tillsist gjorde valet väldigt enkelt:

Mitt nya andra hem from Tisdag 26 februari blir: Fitness 24seven , där kommer jag bo i 1 timme 3- 4 dagar i veckan och jag kommer göra det mestadels före jobb vilket gör att det inte lär påverka kvalitetstiden med familjen eller mina och Annikas träningsrundor. Det påverkar heller inte Birgittas dagistider då hon iaf inte får börja så sent på dagis som jag börjar jobba de dagarna jag hade tänkt att gå på gymmet, vilket gör att det iaf i nuläget känns helt rätt och det ska bli spännade då jag inte varit medlem på ett "renodlat" gym sedan jag bodde i Uppsala för 10 år sedan

Inga kommentarer: