fredag 12 november 2010

Det sorgliga

På något sätt är det en väldigt sorglig historia, för alla inblandade.
och även om folk inte tror att jag är ledsen så är jag det.
Det är klart att det är jobbigt annars är jag en total känslokall människa?!
Det är klart att jag är ledsen konstigt vore det annars.
Och det är klart att det är sorgligt men samtidigt känner jag en lättnad,
det måste man efter den brokiga tiden som varit där negativ energi ätit upp energi från allt annat som är viktigt och det har pågått under en väldigt lång tid.
Ett beslut är fattat sedan en tid tillbaka, ett oerhört tråkigt sådant men i nuet bäst för oss alla.
Jag tror att alla mår bäst av detta, jag gör det nu i alla fall på ett märkligt sätt.
Jag känner ett lugn inombords som jag inte känt på många månader.

Man vet aldrig vad som händer i framtiden, man vet aldrig hur morgondagen ser ut.
"i morgon sjunger fåglarna och i morgon brinner lågorna" är ju rubriken på min blogg
och den stämmer bra in i det här sammanhanget.
I nuet ska jag lägga all energi på mig själv, min träning och hundarna och på mina ungdomar och på mitt jobb.
vem vet i framtiden kanske jag har energi att lägga på ett förhållande? I framtiden kanske det blir vi igen. Men i nuet så finns inte energin, orken eller känslorna. Oerhört tråkigt men sant.
En 16 månaders period har tagit slut och det hade inte behövt sluta så här.

Inga kommentarer: