måndag 8 november 2010

lite känslor, lite fotboll

Efter en mycket suspekt vecka har jag helt enkelt fått nog!
För att inte nämna allt kan ju bara inbrottsförsöket i onsdagskväll nämnas?
Eller varför inte den fina roliga upptäckten att någon kapat bakbromsen på cykeln?
jag har bakåttramp på min fina crestentcykel och när jag var ute och cyklade i lördags och skulle bromsa så upptäckte jag att bakbromsen var kapad! Tack för den.
Jag är bara oerhört glad att det var i början av cykelturen och att jag vid det tillfället inte cyklade så snabbt som jag brukar för då hade jag troligen varit krossad av en bil vid det här laget!

Met orkar jag inte prata om, kan inte prata om det. Idag har jag ett möte och sen får det fatsiken vara nog alltså! Är så fruktansvärt less på detta nu att behöva titta mig bakom axeln vart jag än tar vägen och ständigt vara rädd att mina vänner och ungdomarnas föräldrar ska bli uppsökta och få höra en jädrans massa skitsnack och försök till skrämseltaktik, även min mor och mina syskon? har råkat ut för detta! Nu på morgonen gick jag ut med hundarna själv för första gången på en vecka, bara sällskap halva vägen resten gick jag själv.

Hursom helgen då? i lördags cyklade jag bort till kyrkogården och minneslunden. Tände ett ljus för morfar och satt där en stund, det var oerhört vackert, gick sen på gudstjänsten i Norra Kapellet, det var fint. När jag sedan kom hem så gjorde jag mig klar för att åka till Malmö, kände att jag behövde komma bort någonstans där jag för några timmar kunde slappna av. Stannade till på Willys i Vellinge för att köpa Kattmat, vännerna jag skulle träffa i Malmö fick jag förklara för att kattmaten inte var till dom, dom fick en bok istället som sådan där "inte komma tomhänt till midddag present".

Igår var jag med ungdomarna hela eftermiddagen och klockan 16.30 var det dags för match på Vångavallen. Trelleborg FF skulle möta Örebro! Mina ungdomar var lite utspridda och jag stod med A och J men 2 av undomarna stod iaf i närheten. Trelleborg vann matchen och jag är oerhört glad över att dom slutade 5a i tabellen och gladast är jag nog att dom slog Djurgården för nu kan jag "mobba" A på danska kontoret för detta. nästan hela säsongen har Trelleborg legat bakom djurgården men nu när allsvenskan är slut för denna säsong så slutade Trelleborg på 5te plats och det är slutresultatet som räknas!

Inga kommentarer: