onsdag 9 mars 2011

Mitt krulliga hår


Sällan,sällan,sällan lägger jag upp bilder på mig själv. Jag är på tåget till ängelholm, ska träffa två gymnasieklasser & föreläsa om ätstörningar för dom. Det var 2 år sedan sist jag föreläste om detta. Om 2 veckor ska jag till en skola i höganäs & föreläsa om krishantering, hur vi jobbar med den problematiken i kyrkan.

Hursom just nu jobbar jag nästan dygnet runt. Men from måndag nästa vecka är det lite lugnare & jag kan börja andas ut igen. Idag börjar dessutom den kristna fastan & jag ska fasta hela perioden i år dvs till påsk. Men den kristna är ju inte lika strikt som den muslimska.

Hursom så var det inte det jag skulle skriva om idag utan om mitt hår. Ju äldre jag blir desto krulligare blir det. Orkar jag inte platta & greja på morgonen så då ser det ut som på bilden. När jag var ung så hade jag spikrakt hår sen fyllde jag 25 & då bestämde sig mitt hår för att bli lockigt & för varje år som gick blev håret lockigare, nu är jag snart 31 & mitt hår är fullt av småkrulls om jag inte borstar ut det och plattar det & går med mössa när håret är blött. Men jag måste erkänna, jag älskar det! Iaf för nuet!

I övrigt snart är jag klar präst. Eller snart & snart nästa år!

2 kommentarer:

Pysse sa...

Åh vilket häftigt hår! Jag trodde det var permat tills jag läste... Detta är inte det håret du hade när du var yngre :) Jag älskart!

ika sa...

Tack!! :D

nops det är inte permanent och det blir bara mer lockar helatiden som sagt! ..
när vi hängde i stallet var ju mitt hår rakare än rakast, väldigt intressant utveckling.

kram