fredag 4 mars 2011

Paniken växer

Det är många veckor sedan jag bloggade nu och det beror helt enkelt på att det inte funnits tid.
Elvis har fått svaret på dna testet och han var PLL fri. dvs han har inte och är inte bärare av Primär Lins Luxation,

Jack Daniels var på valputställningen i hässleholm i helgen, fick kanonfin kritik men pga att han går som en dressyrhäst dvs med väldigt höga steg blev han oplacerad, hans gång var attraktiv hos domaren på nordens största utställning ( my dog i göteborg) men inte på den inofficiella utställningen för en domare som aldrig dömt kineser förut, behöver inte berätta var mina känslor var efter det. vi blickar framåt till malmö internationella hundutställning istället.

utöver det så jobbar jag sjukt mycket just nu. 11 av mina 14 konfirmander har sin konfirmandgudstjäns i morgon och idag har jag 12 timmar i kyrkan framför mig, detta efter att jag jobbade fram till kl 23 igår kväll. jag måste erkänna att jag är väldigt nervös. Jag börjar visserligen få in vanan nu på att ha gudstjänster och andakter men när min första egna konfirmandgrupp ska konfirmeras så är det väldigt nervöst. Mitt upplägg har varit att dom själva ska sätta ihop sin gudstjänst vilket betyder att dom är väldigt delaktiva själva och jag tillsammans med min handledare utför bara det som en präst måste göra. Det är väldigt mycket känslor med och när jag skulle skriva konfirmandtalet så har tårarna runnit väldigt mycket så det har inte varit lätt ska jag erkänna. I vanliga fall brukar en konfirmandgudstjänst markera slutet för gruppen, i vårt fall har vi konfirmandresan kvar som går av stapeln i nästa vecka och därefter har vi de 3 som ej kan imorgon som konfirmeras i april. Många av dom har dessutom sagt att de vill vara mina konfirmandledar assistanter till 97ornas grupp vilket är offantligt roligt.

dags att bege sig till jobb. Men där var lite uppdatering på vad som hänt de senaste veckorna.

Inga kommentarer: