tisdag 3 juli 2012

Googla min egen bloggadress och finner annan användare

Googlade på min bloggadress, ja denna, ikairutan.blogspot.com och finner på blogportalen att en Ida-Karin Jansson länkar till denna adressen och låtsas att det är hennes egen blogg, ja läs här ALLA mina inlägg kommer upp på bloggportalen under hennes namn!

Så snälla Ida-Karin Jansson det är jätte roligt att du tycker att min blogg är väldigt bra så du känner att du måste använda den och låtsas att det är du som skriver den, men vänligen skaffa dig en egen blogg.

Mina läsare kan jag bara vädja till: vänligen anmäl denna Ida-Karins presentation som olämlig då detta inte är hennes blogg!

4 kommentarer:

Anna sa...

Ja, det var ju ett annorlunda sätt att visa sin uppskattning på... Inte för att jag förstår syftet, för alla som känner henne IRL vet ju att det inte är hon som skriver. Eller?

ika sa...

Ja men precis och jag hittade ingen kontakta oss på bloggportalrn så jag mailade henne, inget svar ännu.

Anna sa...

Men du, idag när jag gick in för att anmäla hennes presentation så är URL:en en helt annan och det länkar inte till din blogg längre. Kan det ha varit något fel på bloggportalen som gjorde att den länkade till din blogg istället?

ika sa...

Åh men så fort jag läste vad du skrivit blev jag jätte glad och gick in MEN tyvärr får jag upp samma idag. Eftersom den här människan inte svarar på mail så har jag skrivit till de som äger blogportalen (hittade sådana uppgifter efter många om och men) samt att jag själv skapade en medlems profil till mig själv så får vi se om det händer något