lördag 7 juli 2012

Stoppa snuset

När jag för 1,5 år sedan fick reda på att jag var gravid så slutade jag snusa omedelbart, fast när det krisade så snusade jag nikotinfritt dvs ONICO. Barnmorskan jag hade då bad jag säga åt mig på skarpen, ljuga ihop någon historia om att det var farligt eller så men den första barnmorskan jag hade var så mesig så hon sa med  den mesigaste och pipigaste rösten: Du kanske kan ta en morot istället, tror ni det hjälpte?

Jaja vi ska inte prata om de fula vanorna jag hade med nikotinfritt snus under graviditeten utan jag ska istället berätta att idag har jag varit helt snusfri i en månad! och jag kan inte fatta att jag haft det där vidriga under läppen i 17 (!!!!!) år! Det senaste året har jag tyckte att nikoninsnus dvs vanligt snus luktat äckligt och har lixom frågat mig själv varför jag måste ha nikotinfritt för när jag näst intill kräks när mannen öppnar sin snusburk eller när jag ser de där äckliga prillorna ligga i soptunnan, först nu förstår jag vad mina Förre detta pojkvänner har stått ut med. Fy fasiken va äckligt och jag kan lova jag kommer aldrig mer att börja snusa!

Hur kom det sig att jag slutade även med nikotinfritt? Jo när jag låg där på sjukhuset för en månad sedan och varken fick äta eller dricka på en hel vecka efter operationen så tänkte jag om jag nu har renat kroppen från alla gifter och skit som man har i den så ska jag väl inte gå tillbaka till olaterna igen? Sagt och gjort, jag har börjat gå tillbaka till kosten jag hade innan graviditeten dvs typ LCHF och jag har inte snusat sedan jag kom hem och gissa om jag mår bra!

3 kommentarer:

Anna sa...

Gratulerar till snusfriheten!

Storasyrran sa...

Härligt syrran och keep up the good work! Jag har varit snusfri sen januari! woop-woop! HELT UNDERBART!

Lina sa...

Bra jobbat! Heja Erika!