tisdag 27 november 2012

Första Inskolningsdagen

Så är den första inskolningsdagen klar, vi var visserligen där i en timme igår men idag var första riktiga dagen. i 6 timmar var vi där och det gick jätte bra. Gillar deras pedagogik och jag hoppas verkligen att den är så individ anpassad som dom säger att den är. B är så mycket före än de andra 1åringarna på avdelningen, det var 2 andra där och dem kunde inte gå och dom pratar inte medan B både pratar och går och bara i talet är hon utvecklad som en 2-3åring säger pedagogerna, super skoj att höra men det gör att man som mamma är rädd att dem inte tar vara på just hennes behov, men nu känner vi hennes mentor privat och jag hoppas verkligen att hon står för vad hon säger.

Jag är lite orolig men det får väl en mamma vara? Bra är i af att det är en relativt liten avdelning, visserligen 14 inskrivna barn med B men i dag var de bara 7 barn på 3 personal (8 med B som var med oss) , i fredags hade de varit 2 barn på 3 personal.

Tyvärr kommer även det här dagiset (förskolan, förlåt Cajsa) att få Ipads under våren och småbarnsavdelningen ( nu sa jag fel igen, den yngrebarnsavdelningen) är de första som ska få det, varför visste inte pedagogerna själva, men det som officiellt heter familjerum heter fortfarande Dockrum och man säger han och hon och inte HEN, så ja det är väl bra det iaf och man kan ju inte få allt? Jag vill ju helst ha B på Montessori-dagiset men det funkar inte, det ligger så långt utanför stan och åt fel håll för oss båda så då får vi nöja oss med ett kommunalt dagis och som sagt detta ligger mitt emot oss, jag ser nästan in på avdelningen från vårt köksfönster, bättre kan man inte få det och det är underbara dagisfröknar, förlåt pedagoger som jobbar där.

Nåja idag var A med och skolade in, han skötte det mesta med B för hon har blivt så pappig på sistone men imorgon och på torsdag är det jag som sköter inskolningen och på fredag ska hon vara där själv, spännande!

Ja just ja sen firar inte dagiset lucia för föräldrarna detta pga att de inte har stora lokaler för att få fira detta i, men när de är 5 år så går de luciatåg för föräldrarna för då är de utomhus & firar detta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag säger oxå dagis och dagisfröknar!!! De sitter så djup rotat sen man själv gick på dagis hihi:)//Cajsa