söndag 4 november 2012

Kvinnlig sjukdom vs Manlig sjukdom

När jag och B hade magsjuka och var enligt min mening riktigt risiga i fredags så skickade jag ett sms till min man, detta var klockan 11

-Om du har möjlighet så försök och komma hem, vi mår inte alls bra. Försök iaf att sluta i tid om du inte kan gå redan nu.

Min man förmedlar följande till sin chef:

Det skulle vara bra om jag kunde sluta i tid idag för frugan och dottern är LITE krassliga..

Det resulterade i att min man bara jobbade över 1 timme den här dagen och kom hem strax efter kl 19.Tack!

Igår var vi uppe på benen både jag och B och B är förvånansvärt pigg, hon har diarré kvar men är pigg och glad, skönt och jag känner mig helt okey, varit symtomfri sedan natten till i lördags vilket gör att jag ska gå och jobba idag...

Vad händer då denna morgon? Jo magsjukan bryter ut på mannen och det är ju som om världen har gått under, han snackar om att föda barn är ingenting mot hans magsjuka och så ställer han frågan men den ynkligaste röst man kan:

- Tror du att du kan ta med dig B på jobbet idag eftersom jag är så sjuk?

Förlåt mig A att jag började skratta åt dig, du är precis lika sjuk som jag var i fredags och svaret är NEJ jag kan inte ta med B på jobbet idag (igen) du kan inte ha med dig B på jobbet så varför ska jag?

- Men DU kanske kan ringa efter barnvakt? jag orkar verkligen inte...

Jag säger då det...nej jag kan inte ringa barnvakt, kan inte tänka mig att någon vill vara barnvakt åt en tjej som fortfarande har en släng av magsjuka i sig och klarade jag mig i 13 timmar själv i fredags så klarar du dig idag? För du är väl trots allt bara lite krasslig??

3 kommentarer:

Anna sa...

You go girl!

Lina sa...

Håller med ovanstående talare :) haha..

ika sa...

haha tack söta ni :)