onsdag 16 januari 2013

Jag är gammal!

Jag har officiellt blivit gammal!

På sistone har jag fått tagit av mig glasögonen när jag läser & läst så där som gamlingar gör, ni vet sätter upp glasögonen i håret & håller armen raklång när man ska läsa, gärna lite vinklat nedåt , sedan ska man gärna klaga lite samtidigt & få medömkan på att man blitt gammal, precis sån är jag!

dessa personer behöver i regel progressiva glasögon & det var precis vad optikern sa till mig idag, så på onsdag i nästa vecka får jag mina PROGRESSIVA glasögon! Under tiden får jag fortsätta med att Sätta upp bågarna på huvudet, sträcka ut armen & hålla mobilen eller boken ifrån mig, gärna lite snett nedåt samtidigt som jag suckar & gnäller på hur gammal jag blivit.

1 kommentar:

Anna sa...

Låter som att du verkligen hamnat på rätt ställe då ;)