torsdag 31 januari 2013

Nattpasset, 40, 6 grader

Nattpasset för denna natten är avklarat, 3dje natten i rad & jag kan inte hjälpa det men tankarna går att det nästan ska bli skönt att komma iväg i helgen, brukar aldrig vara utvilad på en konfirmandresa men just nu känns det som att bara jag får mer än 1,5 timmars sömn på natten så blir det nästan rena semestern.

Vi åker fram & tillbaka till sjukhuset, har gjort så sedan i tisdags, vi skulle tydligen ha åkt in akut med ambulans i måndags men hur lätt är det att veta när hon 5 minuter efter det korta andningsuppehållet står & dansar med sin bror till dansa Pausa låten??

Jag är mitt uppe i årets 2 jobbigaste jobbveckor dessutom, jobbar heltid i butiken & konfirmanderna konfirmeras nästa vecka, imorgon åker vi till Hamburg i 3 dagar, jätte roligt att vara borta så mycket från B, verkligen! Vi får se, sjukhuset sa igår att om B fortfarande har hög feber på fredag ska vi ( läs A) åk in med henne för då har hon haft hög feber i så många dagar, men när B för 3dje natten i rad nu yrade & hade över 40 grader så ville jag in akut inatt, A sa att han ska ringa dom idag, men vad hjälper det? Trelleborg har ingen barnmottagningen på det sättet, bättre att åka in till Malmö, dit vi redan skulle åkt i måndags kväll, jag vill inte åka utomlands & jobba i 3dagar om inte min dotter andas bättre & har lägre feber, helst ingen alls! Det är nog så jobbigt att vara ifrån på dagarna.

!

2 kommentarer:

Anna sa...

Men oj!
Nu tänker jag ställa en provokativ fråga: -Måste du åka? Någon annan från kyrkan måste kunna hoppa in. Innan du svarar att ingen annan kan, så glöm inte bort att ingen är oumbärlig.
Var ärlig mot dig själv och fatta ett beslut som du mår bra av.
Massor av kramar

ika sa...

Jo visst kan någon annan åka men nu har jag haft många diskussioner med dotterns läkare samt med mannen så nu är jag iaf fysiskt redo för en helg i Hamburg.

Vem vet när jag kommer hem på söndag kanske febern har gett med sig, viruset borta och alla tänder som håller på och kommer fram är framme? :P

kramar