tisdag 1 maj 2012

1a maj välkommen!







"Sköna maj, välkommen 
till vår bygd igen! 
Sköna maj, välkommen, 
våra lekars vän! 
Känslans gudaflamma 
väcktes vid din ljusning; 
jord och skyar stamma 
kärlek och förtjusning; 
sorgen flyr för våren, 
glädje ler ur tåren, 
morgonrodnad ur bekymrens moln." 




Vilken härlig första maj det blev! Som vanligt när A och S är hemma så tar allt mycket längre tid än när jag och B är ensamma hemma. Men vi har trots allt städat idag och grillat idag och varit i vår lekpark för första gången idag och varit ute med hundarna så klart. 


Nu sitter jag och jobbar med agendan till Dopet nästa helg, på torsdag ska vi beställa maten också. Får lite panik det känns som det är söndag idag men det är ju redan tisdag och jag måste beställa klipptid och klippa mig och hämta min klänning och lämna in Birgittas dopklänning så vi får broderat in hennes namn och sedan ska vi ha möte med prästerna också. 


men nu ikväll är det jobba med agendan som gäller, det är B´s dop och vårt kyrkliga bröllop.  

Inga kommentarer: