lördag 5 maj 2012

Planeringen

Efter en sömnlös natt börjar jag få koll på saker och ting och agendan har blivit nästan helt klar i huvudet och ska bara skrivas ner på papper nu och presenteras för prästerna så får vi se om de tycker om mitt upplägg eller inte, det är ju nackdelen med att ha sina mentorer som präst, att man ska göra allt själv i praktik syfte, men det är ju kul också då kan jag ju inte skylla på prästen sen att det inte blev som jag ville och som den kontroll människa jag är så är de bäst att göra det själv.

Jag kan i af börja checka av fler och fler punkter på listan nu. Kostymer till Tonåringen och mannen handlades igår, blommorna är beställda, klänningen köpt, recepten till tårtorna är klara och nu på morgonen har jag ritat upp hur de ska se ut så nu har jag även det klart för mig. Skulle först ha bakat tårtorna på lördag morgon tänkte jag men så kom jag på att det kanske blir lite stressigt så jag kommer bara att montera på lördag så bakar jag på fredag. Jag ska ju göra tårtorna själv till kalaset, tycker inte det var värt priset att beställa och sedan blir det mer personligt och eftersom jag tycker det är så kul så...

maten beställdes i torsdags och lotta och jag är klara med hur dukningen och bordsdekorationerna ska vara, fotografen är bokad och ja det som egentligen återstår efter att jag gjort klart agendan nu på morgonen är att hitta en solist då vår solist tyvärr fick förhinder och jag kommer vara så nervös på lördag så jag vågar inte sjunga själv. Just ja förutom det så måste vi brodera in Birgittas namn i dopklänningen innan lördag också och det tror jag att jag hinner, ska fråga min gudmor om hjälp där tänkte jag.



Inga kommentarer: