måndag 21 maj 2012

Mikrokriminojder

-Mamma vad är Mikrokriminojder?
- hm jag vet inte :S (pinsamt morsan kan inte )
- Det är sådan där spänning i vägarna som är vid järnvägarna, som låssnar från rälsen när tågen åker.
-jasså? 
- Mikrokriminojder, vi pratade om det på förskolan idag!
-mikrokriminojder! 


Jag drömde natten till idag att jag och Birgitta var ute och gick vid nya vattentornet, jag körde henne i hennes sulky och hon var ca 1,5 år, det var soligt och varmt och hon hade varit på dagiset eller förskolan på förmiddagen och varje morgon hade de en undervisningsstund, precis som man har en sångstund och den här morgonen hade de lärt sig om Mikrokriminojder, det fanns även mikrobiologikriminojder och om rälsen släppte ifrån sig sådana när tågen åkte på dem så skulle man absolut inte gå på vägarna, speciellt inte grusvägarna som fanns vid spåren.

Jag säger då det, drömmen var så verklig så när jag sedan blev väckt i morse av B´s jollrande och enstaka pappa och hejj ord så blev jag nästan besviken att hon inte pratade om just mikrokirminojder. .

Inga kommentarer: