onsdag 9 maj 2012

Brudsilla?

Vad heter det när man är en sån där jobbig och hemsk morsa till sin älskade dotters dop, en sådan som ändrar sig hela tiden och aldrig är nöjd? Brudsilla heter det när man är brud men vi är ju redan gifta och ska bara ha vår kyrkliga välsignelse vilket är exakt samma som ett kyrklig bröllop förrutom att man ändrar frågorna och löfterna men man svarar på frågor och man avger löften. Iaf och sedan det för mig allra viktigaste, B ska döpas.

Med närmare eftertanke så kanske det inte ens heter Brudsilla. Nåja förhoppningsvis vet någon därute vad jag menar men vart var jag, jo logistiken. Jag sköter ju allt själv från bordsplacering, färgtemat, agendorna, musiken, blommorna, bakar tårtorna själv, har bokat fotografen och solisten osv. Husmor som ska göra maten och jag har dock beställt den tillsammans och där har jag haft mycket hjälp av henne, tur det annars hade det nog blivit husmanskost, Emma har varit min högra hand när det gäller kläder till mig och planeringen av min frisör, manikyristen osv. Emma och jag ska träffas om en timme med våra barn, de ska fotograferas och sedan har vi hela förmiddagen tillsammans, kl 13 har jag och A möte med prästerna, han har varit med och sagt till om lite faktiskt även om han är totalt ointresserad. Men en psalm och sedan vilken version på fader vår vi skulle läsa och även varit med och bestämt fotograf. Sedan bestämde han faktiskt nästan helt själv vilken kostym han ska ha på sig.

Och Tårtorna bakar jag som sagt själv, det ska bli jätte skoj. Vet precis hur de ska vara och hur de ska se ut, men jag lägger inte ut några bilder förrän på söndag.

Nej dags att skynda sig att göra oss i ordning. just ja vi måste återigen till floristen och ändra i blommorna idag också, för andra gången den här veckan.

1 kommentar:

Anna sa...

Oj! Nu först fattar jag vilken stor dag det är för er! Hoppas allt går enligt planerna, och du - du måste lova att lägga ut bilder på ALLT sen!!!