söndag 1 mars 2009

Det är kärlek


Ja kan inte låta bli att undra. Jag kan inte låta bli att kliande i huvudet ställa mig frågan: varför nu? Tro mig jag är glad, jätte glad, men varför nu? Svaret får jag kanske på tisdag, eller så blir jag mer förvirrad.

Om en vecka är det dags. Om en vecka ska jag ensam ut på äventyr. Helt själv i 14 dagar på andra sidan jordklotet. Har jag svaret på dagens fråga innan jag åker? Eller får jag svaret när jag kommer hem?

Elvis hörde granntiken skälla idag, långt avstånd hindrade honom inte från att hoppa upp i fönstret och hoppas på att få en skympt av denna snygga mastifftik. Det kallas kärlek. Och det fullkomligt lyste om honom när han busade med henne i buskarna i morse, om det ändrade tabas åsikt eller om hon fortfarande har sin förkärlek i hjalmar branting vet jag inte. Hjalmar var dock tacksam för att taba uppvaktade elvis och inte honom på promenaden i morse. Och taba såg lycklig ut när hon blev jagad av elvis.

Inga kommentarer: