torsdag 26 mars 2009

Framtiden

jaha då är det dags att fatta beslut om framtiden nu.
jag börjar ju närma mig 30 strecket,
om bara 14 dagar är det exakt 1 år kvar innan jag kliver in
i 30världen och när man är 30 borde man verkligen
ha tagit beslutet om vad man vill göra med sitt liv.
Jag har visserligen tagit det definivita beslutet nu
och planeringen har börjat på allvar.
Men visst mycket kan hända på vägen
och jag tror iof att man aldrig kan fatta
ett slutgiltig beslut över sitt liv, däremot hur
man vill att livet ska vara och vad man vill ska hända.

Jag menar inte att jag måste skaffa barn nu
(jag måste kanske ha en man först?)
men jag måste börja planera nu.
"men du är ju bara 29".
jo men jag har också en sjukdom med cellgiftsbehandling.
Så om jag någongång ska kunna skaffa barn så måste jag
med min läkare se över en annan behandlingsform
innan det är försent, om det inte redan är försent.

Men så var det det här med det andra också.
Där möjligheterna kollas upp för fullt.
Låt oss nöja oss med att säga att
som det ser ut just nu hade det
varit mycket enklare om jag
inte hade haft denna förbannade sjukdomen!
Nu måste allt planeras i minsta detalj
även om jag inte använder hjälpmedel längre
men jag behöver fortfarande sjukvård
och medicinering för att inte hamna i rullstol igen.
För den risken finns ju, vart i världen jag än befinner mig.

Inga kommentarer: