onsdag 25 mars 2009

Tillbaka till vardagen

Jag har sagt hejdå eller Adios till Venezuela för denna gången nu
och är åter tillbaka i vardagen.
Jag landade igår och sitter på kontoret idag.
Det känns faktiskt ganska skönt att gå och jobba direkt
utan att ha en extra semester dag hemma,
nu blev det att gå tillbaka direkt till vardagen
och det behövdes, hade jag tagit resväskan och dragit annars?

Jag var så ledsen när jag åkte hem i måndags.
Jag grinade när jag sa farväl till mina vänner där nere
och tårarna rann hela bussresan till flygplatsen.
Och det var inte bara en eller 2 gånger jag funderade på
att strunta i att åka hem och vara kvar ett par dagar till,
nej till och med på flygplanet så hoppades jag att det
skulle vända tillbaka. Min danska flygkompis,
som även hon reste själv, och jag skojade om
att vi skulle kapa planet och flyga tillbaka det.
Men nej det gjorde vi så klart inte.

Det har hänt så mycket roliga saker där nere.
och även jobbiga saker.
Det jobbigaste på stranden var ju alla säljarna
"special price for you my lady" och
"special price for you my friend"
det var standard repliker och allt kostade 60 bolivares (120 kronor),
innan du hade prutat ner det så klart.

När jag var i Malmö en sväng i morse innan jobbet så
drömde jag mig återtillbaka. Alla är så sura och inte direkt otrevliga här
men det är inte alls den här gemenskapen.
Där nere pratar man med varandra.
Sitter man bredvid någon på bussen så börjar man automatiskt att prata med den personen,
bussresan blir så mycket trevligare då. Eller om man möts under träningsrundan så
tar man den sista biten tillsammans eller tar en paus och snackar en stund.
Så gör man inte här, speciellt inte i storstäder, det är lite synd tycker jag.
jag vet att jag sa det för länge sedan här i bloggen och jag säger det igen
jag tycker Sverige har blivit så kallt.


Nåja jag tycker i alla fall att det är ganska skönt att
vara tillbaka på kontoret och göra lite nytta.

Innan jag avslutar tänkte jag dra 2 Venezuela skämt.
Och dom är ganska rasistiska där nere (lokalborna)

NBA (ni vet basketligan i USA) är en förkortning och står för:
Negro Bastantic Games

Eller om man är 2 person som "are in love"
så är man antingen någons:
Negro eller Negrita

Inga kommentarer: