måndag 30 mars 2009

Gravid el bara tjock?


Ja den frågan fick jag för ett par dagar sedan och ni börjar bli lite många nu som påpekar min viktuppgång. Så även om jag bara gått från storlek extra small till small så har jag nu bestämt mig för att göra något åt detta. Målvikten är att komma ner till 55 kg igen den första maj. Idag väger jag 62 kg, jag är 172 cm lång.

Jaha hur tar jag då bort denna 2,5 månaders viktökning på 7 kg på snabbast sätt och med min sjukdom i bakhuvudet? I helgen testade ja Novas shake, blä den var mjölig och smakade soja fast det var choklad. Nutriletts shake? Den ska visst vara snäppet värre men ska prova en ikväll. Men så berättade Christian om att kolhydratsborttag är väldigt effektivt. Jag nappade på detta. Men va faan det är ju kolhydrater i precis allt! Även i viktväktarnas soppor!

Jag har aldrig bantat förrut, har aldrig behövt men nu behöver jag och jag tänkte ta bort den fast födan i 10 dagar för att lättare få ordning på mina matvanor och komma ifrån mitt just nu osunda förhållande till snask.

Dags för ändring och redo för beach 2009 och venezuela i september. I maj får ni se mig i mina x-small kläder igen och då kan ni inte komma och säga att jag är tjock som ni började göra i mitten av januari!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror det är dags att tänka om, 55 kg till 172 cm räknas som underviktig. så istället för att lyssna på dumma kommentarer kanske du ska stå upp för dig själv, eller lider alla du känner också undervikt?

Märy sa...

Känner inte dig Ika, men håller med föregående talare. Tycker att 55 kg är på för tok lite för dina 172 cm. Fast det kanske beror på att jag är en liten tjockis som själv väger 50 kg till mina 156 cm? Förlåt, rättar mig själv, tycker att jag är alldeles lagom fin. Hoppaa att du kommer på bättre tankar och ser det vackra i dig istället!

ika sa...

hejsan

det har inte med det att göra. jag tror inte alltid man kan mäta kilon. för det första handlar det om hur man trivs med sig själv och jag vet om att jag måste lägga om mina just nu osunda matvanor för att må bra och jag ser definivit inte underviktig ut när jag väger 55 kg.

och till den anonyma nej de som kommenterat och frågat om jag är gravid eller bara tjock är inte underviktiga, eller jo en av dom i o f men hans ämnesomsättning är på tog för hög. men den senaste som frågade mig känner mig inte ens speciellt väl utan vi bodde grannar under min semester och när istort sätt främmande människor kommenterar så tänker man om och gör något åt saken! men det hela handlar i första hand om att JAG inte trivs med min "nya" vikt.