fredag 27 augusti 2010

Den aktuella statusen

I går var jag tillbaka på Neurologen i Malmö faktiskt och jag fick träffa Dr C som jag aldrig har träffat innan då Dr M var tvungen att vara på en annan avdelning, beklagligt men det gick jätte bra. Fick svaret från Neurofys som jag var på i juni och hon berättade det medicinteknikerna på neurofys redan sagt, fötternas nerver är sämre, de flesta nerverna i högerarmen är bättre men i helhet så är det ett oförändrat tillstånd (natururligtvis mycket bättre än vad det var i februari men oförändrat i sin helhet. Högerarmen lever sitt eget liv och det lär den tydligen fortsätta med. Om 6 månader ska jag göra om en EMG på neurofys och innan det lite andra tester.
Det är tydligen förtidigt att säga hur framtids utsikterna ser ut och undertiden får jag bara träna på hellst varje dag så jag slipper smärtan som skadorna ger.

Var på ett pass IW i går och kände verkligen av onsdagens träning så jag tog det lite lugnare med motståndet i går än jag brukar. i morse skulle jag ha varit ute och sprungit men råkade sova till klockan 08 och han därmed inte med då Elvis måste badas nu på förmiddagen innan jag ska till sjukhuset. Klockan 12 ska jag hämta 12 åriga Emilia som ska hjälpa till och borsta Elvis inför morgondagens utställning, och sedan ska vi gå ner på Palmfestivalen.

Inga kommentarer: