fredag 13 augusti 2010

lite äventyr, lite fulålder och lite träning.

Oj vad länge sedan det var jag bloggade! Förlåt.

Lördag den 31 juli var jag med min storasyster K och hennes barn på Gröna lund i Stockholm. Av olika anledningar behövde både jag och syster K komma bort från vardagen så vi överraskade barnen med en tripp till stockholm över dagen och roligt hade vi. Att gå i spökhuset med min systerdotter Ebba är verkligen en upplevelse, hon skrämmer slag på alla som går där när hon skriker högt av rädsla så att personerna utanför till och med hör. Det var en fantastisk och lång dag med syster och hennes barn.

På söndagen den 1 augusti skulle vi ha åkt hem till skåne men vi var för trötta så vi stannade en extra dag i Sala och umgicks med Mor och Lillebror istället, först ett träningspass och sedan en trip till Sala silvergruva och ett besök 155 meter under jord stod på schemat. Mycket trevligt.
På måndagen åkte vi sedan hem och med oss hem hade vi min cresentcykel som jag saknat så mycket under dessa 6 åren i skåne. Köpte den ny sommaren 2004 sedan när jag flyttade ner ville min lillebror ta över den så han köpte den, under dessa år har han kanske cyklat 5 ggr på den så jag köpte tillbaka den, nu får den motionera nästan varje dag. Min 21 växlade cykel. Får nästan dåligt samvete om jag inte cyklar på den.

Torsdag den 5 augusti var både Edith Piaff och Elvis Presley hos veterinär Ida Möller i Löberöd. Patella Luxations undersökning på båda två skulle göras och Edith Piaff skulle även ögonlysas. Båda två klarade sig med dubbel nollor på knäna, dvs visar inga tecken på att ha Patella luxation, mycket skönt, speciellt på Edith Piaff som då fick grönt ljus för att användas i parning. Även Edith´s ögon var utan anmärkning och visar inget som hellst tecken på några ögonsjukdomar.

I fredags var vi sedan på kräftskiva hos min svåger och hans familj. det blev många skratt och annat flummeri och i tisdags var vi i Sölversborg med en kort visist i Karlshamn. Hälsade på en vän till J i Sölversborg hela dagen och när A var iväg med sin dotter passade vi på att överraska min bästa vän Maria och hennes T i karlshamn. En timme han vi stå och fnittra iaf. Tur att vi ses snart igen. Men jag tycker inte om skogarna i blekinge. Jag fick plocka bort 3 (!!!) festingar som hade gnakt sig in i min hud. Plockade bara en på Edith och Elvis hade ingen alls.

Annars händer det väl inte så mycket. Alice Tegnér är i den så kallade fulåldern just nu, hon växer så det knakar med andra ord och hon tycker inte om att vara ute, till skillnad från Selma Lagerlöw som absolut inte vill vara inne just nu.

Tränar på det gör jag också men det har blivit lite slarvigt med det, var dock på F och S i söndags på ett pass och var där i går. Under veckan har jag annars bara cyklat. Idag ska jag ut och springa och eftersom J ska bort ikväll ska jag se om jag får plats på ett pass på F och S.

Jag har förresten anmält mig till Falsterboloppet den 18 september. jag springer 5 kilometer i år. Skulle ha sprungit Trelleborgs loppet också men båda hundarna ska på utställning i Burlöv samma dag och typ samma tid så jag åker dit med dom istället, Edith måste komma igång igen inför höstens stora utställning den 11 september i sofiero.

Inga kommentarer: