tisdag 17 augusti 2010

ska jag, ska jag inte det är frågan

Det har ju regnat "lite" i Trelleborg idag och det har ju medfört "lite, bara lite" översvämningar
som gjort att hundarna fick simma fram genom gatorna och jag skulle nog ha gått ut i bikni istället för mina rosa regnstövlar, jeans och regnkappa. Ska det regna kan det väl regna måttligt? Nej då ska det ösa ner, varför inte förvånad för det var ju inte första gången den här veckan även om det kom extremt mycket idag, och jag som tyckte att det kom mycket i lördags.

Edith Piaff hade på sig regnoverallen i morse och simmade då fram på gatorna, Elvis regn overall är för liten så det blev bara regntäcket för hans del när han simmade. Man känner sig som en djurplågare när man tvingar ut hundarna samtidigt som man känner sig taskig som inte går en längre promenad med dom. Som tur var blev det ju uppehåll klockan 13 och vi kunde vara ute utan regnoveraller och paraplyer, till och med Selma kunde gå ut och hon har varit ute hela eftermiddagen och kvällen sedan dess. Sen har jag då en kattunge som verkligen hatar att vara ute., 5 minuter sen kommer hon in och bara gallskriker, har aldrig varit med om en katt förut som hatar att vara ute som hon gör, det känns inte som ett normalt beteende. Iof om jag köpte en sådan där bärsele som man har till småbarn, fast för katter, ja då skulle hon sitta fast vid mig hela dagarna. Men det skulle säkert vara samma sak där, slutar jag klappa på henne och bara låter henne få vara nära så skulle hon iaf gallskrika och känna sig övergiven. hon är tydligen inte sjuk som jag först trodde utan bara en väldigt pratig katt och det är tydligen turkarna ( kattrasen turkisk van alltså som hon är)

Aerobicsen idag var inställd pga att en ny ledare skulle diplomeras och då skulle det vara skivstångspass istället, något jag inte kände för så jag drog och cyklade istället, inte så långt som jag borde ha gjort. Appropå cykel så är jag lite sugen på att vara med i christianloppet som går mellan helsingborg och malmö den 5 september. . men jag vet inte. Det skulle vara en riktig revanch att orka igenom ett 10 mils lopp, om inte annat kan man starta halva christianloppet som är mellan Borgeby och Malmö.

Inga kommentarer: