fredag 13 augusti 2010

Romantik

Jag har de senaste timmarna suttit eller legat i soffan och tittat på sex and the city filmen i min ensamhet, den första av dom inte den andra. Jag vet att jag har haft på filmen engång förrut men kan inte minnas att jag har tittat på den, bara det när Mr Big lämnar henne på den stora dagen, men det slutade ju bra. Dom gifte sig till sist i all enkelhet för sig själva.
Romantisk och sentimental.
Det enda sällskap jag hade i soffan i kväll var Edith Piaff som låg och snosade på min mage, det var faktiskt väldigt mysigt, om sen att jag saknade något annat, sånt är livet antar jag. Jag vet vad jag längtar efter, jag vet vad jag drömmer om. Men livet är inte en film. Kan det sluta lika lyckligt iaf?

Helt plötsligt så känner jag mig bara så ensam, jag har faktiskt gjort det ett bra tag. Jag kan sätta orden på det men jag vill inte. Törs jag inte? Kanske har jag inte kunnat sätta orden på det innan men jag kan det nu, just nu när jag är ensam hemma och de enda jag kan berätta det för är hundarna och katterna, som inte kan svara.

Jag borde sova. Jag ska upp tidigt även om träningen inte börjar förrän klockan 11. Jag ska ensam gå och lägga mig. Tar med mig hundarna, ovillkorlig kärlek tror jag man kallar det. Efter träningspasset klockan 11 blir det några timmars vila innan det är dags för nästa träningspass, vet inte om jag ska ut och jogga eller om jag tar cykeln på eftermiddagen. Men cyklar jag får jag lämna Elvis Presley hemma, när jag tog med honom idag så var han och jag visserligen ute i 40 minuter och cyklade runt och han sprang så fort han orkade men jag fick cykla väldigt sakta, blev inte ens trött, fick inte ens någon extra energi men många låtar på ipoden han spelas klart.
Min rosa ipod och jag.

Inga kommentarer: