fredag 13 augusti 2010

fredag den 13de har då landat med bestämda steg i vårt hus

Jakob åker på herrmiddag. Jag ser fram emot en ensam och mysig fredagskväll med djuren, datorn och senare film.
klockan 17.30: Jag börjar laga mat.
Kl 17.31: Jag tappar gräddfilen på köksgolvet, den spricker och splaschar ut över kyl, frys, golv och matbord.
Klockan 17.38: jag har stekt köttet klart på spisen och potatisen har ca 5 minuter kvar.
Klockan 17.39: propparna går. ugnen, spisen, kyl, tv, lampor , ja allt lägger av.
Klockan 17.39.40 : går ner i källaren, hittar ingen propp som gått sönder, får panik! Ringer Jakob och stör i herrmiddagen.
Kl 17.41: När jag kommer upp från källaren står Edith Piaff på köksbordet och slickar i sig såsen jag lagat till köttet.

kl 17.46: jakob har cyklat hem från herrmiddagen och fixar propparna.
Kl: 17.47: jakob cyklar tillbaka till herrmiddagen och jag börjar äta min mat.

Måste jag säga att det är fredag den 13de idag hos oss?

Inga kommentarer: