måndag 20 december 2010

lite status

Så dålig jag blivit på att uppdatera bloggen.
Funderar på att låsa den då jag på senare tid fått
otrevliga sms varje gång jag uppdaterat bloggen
och det är en bakom liggande faktor till att jag inte
skriver varje dag eller flera inlägg om dagen
även om jag har massor att skriva om.

Testar ett sista inlägg om det som blivit en tråkig tradition de senaste månaderna upprepas kommer jag att låsa bloggen och ni som vill ha tillgång till den då kan maila mig på facebook så får ni lösenordet på mail.

i lördags var vi i stockholm, ordnade hundvakt så hundarna var kvar i Trelleborg
och jag bilade upp i fredagsnatt med en vän,
ställde ut hans hund och bilade hem igen.
det gick bra i ringen, hunden blev andra bästa hane i
öppenklassen, fick CK och blev dessvärre oplacerad i
bästa hanhundfinalen, men vi var nöjda trots allt.
och jag fick en sådan längtan tills jag ska ställa i göteborg.
på vägen hem från hundmässan i stockhol tog vi det väldigt
lugnt och stannade till på flera ställen, både i stockholm,
nyköping och på flertalet platser i småland,
det blev en riktigt trevlig tur även om jag borde varit hemma
med min lunginflamation.


i söndags var det julavslutning med mina ungdomar.
hade det inte varit just julavslutningen hade jag ställt in träffen,
skulle även tjänstgöra under gudstjänsten och hostade inte allt förmycket,
ingenting under själva bönläsningen tack och lov.
iaf julavslutning med mina underbara ungdomar,
tänk vad tiden går snabbt. snart ska dom konfirmeras.

nej nu är det dags att julpynta här hemma, är lite sen med det i år.

Inga kommentarer: