onsdag 24 december 2008

Jag har ju i alla fall....


Okey trodde INTE att det skulle kännas så här ensamt att vara ensam på julafton. Jag hade faktiskt sett fram emot en jul med bara hundarna i huset & en helt ensam dag i stallet där jag kunde gå & pyssla i mina egna tankar. Och ja, jag njöt av att vara ensam, men så började Kalle Anka & efter det tittade jag på en romantisk film & då sitter ja nu här ( med mitt rödvin & hjalmar branting i knäet) & saknar. Jag saknar min familj (mamma, lillasyster & lillebror) & jag saknar min astrolog, längtar efter en puss. Även fast astrologen var här i natt & även fast jag fick pussar i morse innan vi skiljdes åt så känns det som en evighet sedan sist & till nästa gång.

Nej, detta var första & sista gången jag & hundarna var ensamma en julafton. Men jag ska vara glad i alla fall för jag har ju i alla fall hundarna hemma så helt ensam är jag inte.

Inga kommentarer: