söndag 21 december 2008

Underbara astrologen


Jag är så glad idag, kom hem i morse, eller förmiddag enligt min tidsrytm. Hursom jag kom hem & inget kunde ta bort mitt leende. Jag byte om, tog med mig elvis presley på en träningsrunda, julstädade & sjung (ylade?) till musiken som strömmade ut ur högtalarna.

Nu sitter jag & tittar på världscuphoppningen & jag drömmer & njuter. Jag njuter av gårdskvällen som jag så mysigt tillbringade med min mystiska astrolog, som i självaverket inte alls är en astrolog utan fälttävlansryttare & Doktor på universitetet. Och han är den som får mig att känna mig speciell, som en skör porslinsdocka eller något. Hursom så njuter jag av varje nervöst ögonblick, av varje pirrande sekund. Har aldrig kännt så här när jag mött en annan människa, ni vet, jag har aldrig förr mött en människa som fått mig att vilja gå under jorden pga nervositeten, aldrig mött en människa som fått mig så darrig i benen, som fått mig att våga ta tag i mina drömmar & som fått mig att så innerligt önska att jag en dag kan bli fru astrolog. Vad hände? Du skulle ju vara en player & vi var ju vänner som inte skulle ha annat än kul & nu, vi har visserligen lika kul tillsammans som när vi bara var vänner, men allt känns så annorlunda nu. & inte har vi kul på det sättet vi skulle. Det jobbiga idag är att jag vill ringa morfar & tala om att jag mött en underbar människa som ser mig, hela mig. Men nu kan jag inte ringa morfar.....

Inga kommentarer: