tisdag 30 december 2008

Så var 2008 slut

2008 har varit ett riktigt jobbigt år,
jobbiga och sorgsna år har dock glädje stunder de också,
som min lillebrors studentfirande, min storebror fick en son
(jag blev faster igen), hjalmar brantings hemkomst, roliga möten
under promenader med Elvis Presley.
Elvis har under 2008 blivit en riktig kändishund som
bland annat blivit bästa kompis med Sten Taxi och fått
komplimanger av kompiker paret Anders och Måns,
flörtat med Linus Törnblad när vi fikat (Elvis alltså INTE jag).

Nåja mina möten då? 2008 var det året jag fann Emma och Rebecca.
två oerhört härliga tjejer och emma har ju Nemo som har blivit
en av Elvis bästa kompisar, så roligt dom haft under hösten nere på Ribban.

Men 2008 var också det året jag och Mr M separerade,
där Gotlandsresan blev en mardröm,
2008 var det år då jag kände mig oerhört vilsen och ensam,
flyttar från Malmö och ut på landet,
när jag väl börjar hittat mig själv igen, ja då dör min älskade morfar
och min livslust försvinner helt men så mitt i detta tunga, tunga
sorgearbete så blir jag plötsligt kär,.
jag blir kär i min vän, min vän som ser mig, hela mig
och det tror jag inte någon av mina tidigare pojkvänner gjort innan.
Min vän, som jag i bloggen kallar astrologen, kommer vara den
människa jag avslutar 2008 med och börjar 2009 med.

I detta sorgearbete över morfars bortgång har jag också funnit mig själv igen.
och jag insåg här omdagen att jag faktiskt inte varit mig själv de senaste 4 åren,
jag har varit oerhört vilsen och den Ika jag var med Mr M var
inte den jag egentligen är. jag var helt enkelt aldrig riktigt lycklig.
och även om seperationen från Mr M var oerhört jobbig så
tror jag, eller jag vet att det var det bästa som kunde hända.
Jag hade ju aldrig träffat astrologen annars?

2008 var också det året där jag för första gången på 3 år
kunde gå utan rullator utomhus.
2008 var också det år där jag fick nygamla mediciner att fungera
och det var det år där jag till och med kunde gå helt utan hjälpmedel,
både inomhus och utomhus för första gången sedan jag blev sjuk.

2008 avslutan med ett riktigt bra självförtroende,
ett sorgearbete och en förälskelsekänsla.
avslutet på 2008 blir starten på det nya friskare och spännande 2009.

2009 blir mitt och Sofias år. Det väntar nya utmaningar, nya möten
och förhoppningsvis ett helt underbart år som blir mitt sista år som 20 plusare.

Inga kommentarer: