måndag 29 december 2008

trött i huvuvddet

1, 5 timme kvar bara, dagen har verkligen gått fort.
Nu vill jag att sista timmen går så här snabbt oxå
så blir jag jätte glad.

I Kväll ska jag rensa huvuvdet (koppla av?) på hästryggen,
ett dressyrpass i ridhuset väntar den "lille",
så med andra ord jag längtar hem.

Annnars har jag faktiskt haft en riktigt,
riktigt trevlig dag måste jag säga.
God mat i kantinan (matsalen), bra mycket jobb,
skönt när man inte hinner tänka så mycket
utan att allting bara flyter på, skönt att slippa
shit case eller sväva iväg i dagdrömmarna..
sådana hära dagar är så oerhört skoj att vara på jobbet.

I morgon kommer min mor ner för några dagar,
skoj skoj. jag hoppas verkligen vi hinner ses imorgon
oxå, saknar henne, det var visserligen bara 2 veckor sedan
vi sågs men i alla fall. jag kan inte längta nog så
mycket tills jag får visa upp 5 åringen för henne,
mitt hus och ja mittt landet liv helt enkelt.

Nåja jag har fortfarande dåligt samvete för igår,
det känns som jag var jätte elak.
Hur kan det kännas som att jag var så elak?
Jag menar jag gjorde ju hundarna glada i alla fall,
mina små underbara prinsar som jag inte kan få nog av,
dom som får mig att skratta varje dag för att
de alltid hittar på något nytt hyss, eller
när hjalmar kryper under min tröja för att komma så
nära mig som möjligt och elvis ligger då ovanpå....
Det är underbart att känna så mycket kärlek måste jag säga..
och då menar jag inte bara från hundarna

Inga kommentarer: