fredag 5 december 2008

Så efter gårdagens pinsamma insident i stallet
så ser jag faktiskt fram emot helgen.
På något sätt fick jag ett stort självförtroende
och frågade något till någon om något jag aldrig
trodde jag skulle våga göra. Tur var att jag fick
positiv respons på det hela, vad hade jag gjort annars?
Nåja kanske var det pga detta jag kunde somna gott i går
och inte ville gå upp i morse?

Ännu en dag på jobbet står på schemat.
undrar just om dagen på jobbet
kommer bli lika tragisk och irriterande som igår?
Eller nu när det gått en dag mera kanske det är
annorlunda? Hursom så är det afterwork ikväll
och då blir det nog bra i alla fall.

om 8 timmar blir jag ledig en vecka.
roligare semester än att åka upp
på begravning kunde man kanske ha?
Men det är ett måste för att kunna gå vidare
så jag antar att jag bara ska vara tacksam för
att jag kan vara ledig en vecka.

Hjalmar Branting och Elvis Presley
skrattar jag åt varje dag.
Misserabel, ena stallkatten, har
börjat vara inne hos mig för att
Hjalmar Branting ska vänja sig
vid katten. Nu har hon sovit hos mig
2 dagar i rad och hon vill oxå sova i sängen.
Hjalmar var riktigt rädd de första timmarna,
låg ovanför mitt huvud och kunde inte slappna av,
för att några timmar senare ligga bredvid, nästan
på henne. jag fick mig ett gott skratt när jag vaknade
i morse måste jag säga

Inga kommentarer: