tisdag 9 december 2008

Trötta


På tåget sitter 3 trötta individer. Den ena av dom har tappat rösten & har letat febrilt efter den sedan igår morse, de andra 2 är trötta efter morgonens första timmar bredvid löptikar på första tåget.

Hon är oxå trött efter nattens drama. Granntjejen kom hem till henne mitt i natten, sönderslagen & livrädd. Hur kunde dom göra så? Fina du, jag tänker på dig & hoppas det går bra på sjukhuset & hos polisen idag.

Nu har hon en timme kvar till Sala. Hon ska träffa fölungen som hunnit bli åring för första gången. Sen är det förberedelser inför begravningen i morgon. Men sista timmen på tåget nynnar hon i tanken till magnus ugglas astrologen, speciellt till refrängen " du är det vackraste jag mött, väckt upp det jag trott va dött, ja den finaste ja mött " ( och i mitt huvud sjunger jag otrolit vackert)

Inga kommentarer: