tisdag 6 juli 2010

lite falsterbo horse show

Jag och Emilia R var på falsterbo horse show igår, vi såg dessvärre A-K när hon ramlade av "bosse" och han trasslade in sig i tränset, fick panik, lyckades ta sönder tränset och lugnade ner sig, tur att det gick bra trots allt för både AK och bosse, tyckte väldigt synd om AK för det såg väldigt bra ut i början och sedan hände något, vad vet jag inte, tråkigt tråkigt.

Edith Piaff var med oss igår och jag var livrädd att hon skulle börja kaxa sig, speciellt när vi satt på nederstaraden precis bredvid oxern i Kingsland kompinationen, men Edith skötte sig perfekt och sa inte ett pip på hela dagen faktiskt, sist hon var så där lugn var nog för ett par månader sedan, imorgon kommer det nog att bli andra bullar när både hon och Elvis ska följa med eftersom syskonen R ska hoppa agility med hundarna i falsterbo imorgon.

Jag hittade världens bästa 1års present till lilla Emilija i går, ett par cerisa/rosa knäskodda ridbyxor i storlekt 92. Det fanns även ett par randiga helskodda ridbyxor i storlek 92 ( för 1-1,5 åringar) men min lillasyster får ursäkta vill hon ha ett par helskodda ridbyxor för 595 kronor till hennes lilla dotter så får hon köpa det själv :P, det blev alltså ett par knäskodda istället. Ska ta en bild på dom och lägga upp så ni får se, i höst ser jag fram emot många bilder från Martina på Emilija och de rosa ridbyxorna.

Emilia R och jag hade jätte kul igår, det var första gången hon var på falsterbo horseshow och första gången hon såg hästtävlingar som inte var knattetävlingar på ridskolan, otroligt roligt och när vi åkte hem i går så sa hon att hon redan då längtade till på onsdag när vi bland annat ska se ponnygalopp, 6års dressyren, terränghoppning och så ska ju då både Emilia och Emil hoppa agility med mina hundar. Jag ser också fram emot morgondagen när jag ska få umgås en heldag med min svågersbarn och min svägerska som även hon ska följa med till falsterbo för första gången i sitt 40åriga liv.

Träffade även på en hel del chihuahuas igår och helt plötsligt hade vi en mini chihuahua träff inne på falsterbo och några meter senare träffade jag på ordförande för trelleborgs bk som stolt berättade för alla i sitt stånd att edith var den finaste och roligaste och mest intelligenta chihhuahua hon hade träffat och att hon bara känner en chihuahua till i hela Sverige som tävlar i bruks och det är min kompis Nina och hennes Shelby.

Dags att städa och sedan träna

Inga kommentarer: